Thursday, December 3, 2015

Minat...

Assalamualaikum....

Rase dah nak dekat 2 bulan jugak tak update blog... busy..sorry sangat... huhu...
Ni curi masa sekejap..

Baru-baru ni ada kesempatan berjalan dekat 'mall' ... tempat 1st yang aku tuju tak lain tak bukan kedai buku... Tak tahu kenapa?? Walaupun kadang-kadang tujuan aku nak pergi 'mall' atas sebab nak beli barang lain selain buku... tapi aku tetap nak pergi 'POPULAR' dulu juga... baru nak pergi beli barang yang asal diniatkan dari rumah.

So masa belek-belek tu tetiba ternampak sale buku bagi aku kalau yang pada orang dewasa mesti cakap aku ni kanak-kanak Ribena.. Erm.. tak kesah lah nak panggil kanak-kanak Ribena pon.. tapi buku tu telah berjaya menggoda mataku tanpa berkalih sedikit pon pada buku Catatan Mat Luthfi atau novel Laksaman Sunan karya Ramlee Awang Murshid.. hahaha... erm.. macam mana ni???

Buku tu memang mengingatkan zaman-zaman kegemilangan masa belajar dulu.. dah la cantik 'frontpage' dia... isi kandungan lagi la.. perghh.. memang aku tabik spring kat Illustrator buku ni... Kreatif!..
Aku masa belajar pon tak de terpikir pon nak buat macam buku ni masa belajar dulu.. Oleh kerana dah terbelek-belek... saya terpaksa membelinya takot termimpi-mimpi pulak kalau tak beli.. haha..
Punya lar dahsyat.. :D

Inilah buku nyew... Colouring Book for Adults!!!
'Colour Me Mindful by Anastasia Catris'






Ini antara isi kandungan yang ada dalam buku... cantik kan! That's why lar..nak sangat buku ni.. hehe..

Sebenarnya, buku ni ada banyak jenis... tak percaya bole negok kt website ni

Secret Garden Colouring Book , Anastasia Catris Colouring Book

Ada falsafh sebenarnya.. pelukis-pelukis ni buat coloring book macam ni.. macam kanak-kanak ada 'coloring book' yang mana lebih kepada 'education' dan buku 'coloring book' macam kat gambar atas ni lebih kepada elemen 'relaxing' dan 'art therapy'. Sebenar nyer, aktiviti mewarna ni dapat membantu mengurangkan stress dan terapi pada diri selain menjadi hobi. Di luar negara, aktiviti mewarna ni dah jadi salah satu aktiviti menghabiskan masa untuk 'release stress' dan juga melatih otak untuk menjadi lebih kreatif.

Bila dah start mewarna... hehe.. tangan tak bole nak berhenti.. 1 page nak amik masa seminggu untuk siapkan.. haha.. ok lar tu... Aku ada keje lain gak nak buat..

Ok.. Yang ni dah siap 1 page tinggal warna background jew!..:D

Memang saya suka mewarna dan melukis... tapi buku ni memudahkan sebab aku dah tak payah nak perah idea nak melukis just keluar idea nak mewarna jew..hehe..

Sampai sini dulu entri untuk hari ini... InsyaAllah update lagi..
Bye..

#amatur
#iamartenthusiast


No comments: